2011. február 24., csütörtök

Padragkút sziklái

22. GCPadr
Padragkút nincs messze tőlünk, ezért úgy gondoltuk, lassan ideje lenne meglátogatni ezt a helyet is. Érdekelt minket milyen sziklák találhatók a közelben, mert az utazások során nem látszottak sosem, így eléggé rejtélyesnek tűnt. Ki is választottuk ezt a hétvégét, hogy megleljük az itt elrejtett kincset. Leparkoltunk az út melletti tisztáson, és kieresztve vérebünket a kocsiból, felkészültünk a gyalogolásra. Az út egyre beljebb vezetett az erdőbe, majd elkezdett felfelé emelkedni a tető irányába. azt hiszem edzettségünk hiánya okozta azt a jelenséget, hogy tüdőnket kiköpve jutottunk fel a csúcsra. Itt találtunk egy kilátót is. Egyesével másztunk fel rá, mert Ottó sajna nem bírja a magasságot, ezért mindig lent kellett lenni valakinek vele. Körülnéztünk a kilátóról,

majd elindultunk megkeresni a ládát. Kerestük, kutattuk, de hiába. Sajnos a GPS nem volt elég pontos a sziklák között. Fel alá futkoztunk a tetején, majd amikor meguntuk, lefelé kezdtünk el kutatni az ott lévő lejtőn. Sajna nem akadtunk a nyomára. Így fáradtan leértünk. Visszamászni sem volt erőnk. Az alsó ösvényen kezdtünk el visszasétálni. Csalódottan értünk a kocsihoz. Sebaj. Majd máskor...

Máskor...
Megint csak útrakeltünk a kilátó felé, hogy végre megleljük a kincset, mely első alkalommal kifogott rajtunk.  Ismét felsétáltunk a tetőre. A kilátóhoz érve hallottunk, hogy mások éppen  a ládát keresik, így megadva nekik a zavartalan keresés lehetőségét, picit pihentünk a kilátónál. Mikor végzett a másik csapat és elhagyták a terpet, mi is megkezdtük a kutatást. A mai nap mellénk állt a szerencse, és az előző csapat rejtése is segítette a találatot. A  zacskó füle picit kilógott az avar alól, így a végén már nem is kellett a GPS jelét követni. Sikerült egy tervünk. Beregisztráltuk magunkat a logbookba, majd visszafelé vettük az irányt. Immár boldogan, a láda birtoklása jelentősen befolyásolta hangulatunkat. Azt hiszem megérdemeltük... (2009.06.06 18:15)

23. GCkbhg

Padragkút után még volt kedvünk egyéb vadságokra is, igaz, hogy csak a kényelmesebb módon, így kocsival mentünk fel a Kab-hegy tetejére. Hogy valami mozgás is legyen benne, leparkoltunk a lejjebb helyezkedő rádiótorony mellett, majd onnan gyalog sétáltunk fel a kilátóhoz.

Ottó itt is nyakába vette a világot, és körbenyargalta a terepet. Felsétáltunk a kilátóhoz, és körbenéztük a terepet. Mivel még kora tavasz volt, így nem zöldellt a táj, mint nyáron szokott. Tudtuk, hogy van itt egy láda valahol, de mivel nem készültünk, csak megközelítőleg sejtettük merre van. Volt ugyan nálunk GPS, de nem kapcsolatuk be, ment nélküle is. Regisztráltunk. Pár fotót is megejtettünk. Körbejártuk a tetőt. Hallgattuk a barlangászok felől a szél által felénk hozott karaoke-showt. Nem volt bennük X-factor abban biztos vagyok... (2009.06.06 19:20)