2011. március 30., szerda

Kristály-völgyi kirándulások

46. Magyarpolányi szentkút (GCMPSK)
Ezen a napon Kicsinek valami privát dolga akadt, ezért csak Ottó csatlakozott hozzám, hogy megkeresse velem az elrejtett kincset, és körbeszaglásszuk a polányi erdőnek ezt a részét is. Még sosem jártunk erre, így aztán kíváncsian vártuk mit tálalnak elénk az erre otthonosan mozgó ládarejtők. Polány nincs messze Ajkától, így meglehetősen egyszerűen és könnyen idetaláltunk. Ottó persze végig tutulta az utat, jelezvén mindenkinek, hogy érkezik. Ügyes lehetett, mert senkivel nem találkoztunk egy ideig. Az autót az egyik faluszéli ház mellett tettem le, madj felhúztam túrázós cipőmet, és nekivágtunk. Enyhén emelkedő murvás út vitt ki a faluból, majd váltott át földútra, ahogy felértünk a tetőre. Egy ideig ezen a mezőgazdasági úton mentünk, majd utolért bennünket egy túrázó is. Ekkor tudtam meg, hogy most van a Szarvas 27 túra, mely Döbröntéről jön egy 27 km-es körtúra útvonallal és járja be ezt a környéket. Csatlakozott hozzánk, miközben elmeséltem neki az én célomat, hogy ugyan túrázónak nézek ki, de most csak kesselni jöttem. Érdekesnek találta a dolgot, majd tovább beszélgettünk mindenféle dolgokról. Egészen a forrásig kísért minket, ahol elköszöntünk egymástól, ő tovább indult, mi pedig nekiveselkedtünk a keresésnek. 


A jó időben a láda is meglett, de óvatosnak kellett lennem, mert a túráók útvonala pontosan erre vitt át. Alig fejeztem be a regisztrálást, már hallottam is közeledő hangokat. Egész nagy csapat lehet, mert nagyon hangosak. Pár fotót készítettem Hős Kutya Ottóról a forrásnál, aki mint a ládakeresés bajnoka állt ott. Nem zavartatta magát, hogy merő kosz lehet, végigszagolt mindent. Közben a társaság is elhaladt mellettünk, így már csendes környezetben elindultunk visszafelé. Ottó minden szagot begyűjtött magának, hogy este majd szépen kiválogatja. Hajrá a következő hely... (2009.10.31 10:58)

47. Kristály-völgy (GCKrVo)
Elképzelted? Egy egész völgyet kristályból? Rosszul tette. Mindenki erre gondol először, de sajna ki kell ábrándítsalak, hogy nem arról van szó amire Te gondolsz. A kristály-völgy elnevezás onnan ered, hogy a bakony ezen részén a kézművesiparnak a üveg és porcelán-manufaktúra telepedett meg és fejlődött. Gondoljunk  herendi porecelánra vagy az ajkai kristályra. No ennek a völgynek egyik települése Magyarpolány. Itt egy kápolna részesült abban a kiváltságban, hogy része lehet a geocaching játéknak. Noha semmi köze a kristály-gyártáshoz mégis ezt a nevet kapta. 


A láda virtuális és 3 részből álló jelszót kell összeszedni. A lényeg a domb megmászása, mert a templom a tetőn található. A kapun belépve Ottó rögtön felrohan. A lépcsőn mindig késztetést érez, hogy a tetejéig rohanjon. Majd látva, hogy még sehol sem tartok, visszarohan, majd megint el... Jót játszik. Legalább fárad. Mire felértem én is elfáradtam. Szépen leültem a padra, és élveztem a napsütést és a kilátást. Remek rálátás nyílik innen is a tájra. Tíz perc sütkérezés után megkerestem a jelszórészletet, majd Ottót rábírva egy kaviccsal a lefelé futásra elindultam a lépcsőn vissza. Lefelé mindig könnyebb, így aztán nem okozott semmi megterhelést a séta. Ottó is élvezte a kavicsozást. Remélve, hogy Kicsi már végzett, elindultunk haza. Ennyi fért bele a napba kincskeresésből... (2009.10.31 11:45)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése