2011. július 18., hétfő

Barangolások a Völgyben

68. Űrtávközlő állomás (GCUTAV)

A mai nap első részében a technikának lett áldozva. Aki errefelé jár elámul azon a nem mindennapi látványon, ami itt fogadja. A hatalmas radartányérok tájidegenek ugyan, de monumentális látványa ezt feledteti, és inkább érdeklődést vált ki, mint ellenérzést. Valamikor a hetvenes évek végén adták át, és azóta üzemelt 2006-ig. Most éppen használaton kívül van. Mindenesetre lehetne egy érdekes látogatható hellyé alakítani, ha valaki belevágna. A rádióamatőrök, és amúgy a radartechnika iránt érdeklődők biztosan értékelnék. No, de ez már nem az én feladatom.

Mi ezt az állomást, vagyis környékét látogattuk meg. A láda biztonságos távolságban van elhelyezve az objektumtól, megelőzendő az esetleges biztonsági előírások megszegését a közelmerészkedéssel. Nekem, mint pasinak érdekes volt látni a nagy tányérokat közelről. Kicsi annyira nem lelkesedett, míg Ottót inkább a környék vadállománya és szagmintái érdekelték. Kocsival elég közel lehetett jutni egy földúton a ládához. Az eső miatt, ami pár napja esett, még eléggé sáros volt, így csak félútig ítéltem biztonságosnak. Onnan gyalog mentünk. A környéken látszik, hogy falvak által körbevett ritkán látogatott rész, mert eléggé szemetes. Ez az egy dolog ami nem tetszik Magyarországon, hogy kihordják a szemetet a határba. A ládát megtaláltuk, Ottó még őzeket is látott közben, regisztráltunk és ennyi. Nem volt nehéz, inkább csak érdekes hely. Érdekes... (2010.04.10 13:15)

69. Tálodi kolostor (GCTALO)

Nagyvázsony neve sokak számára ismerős lehet. Főleg Kinizsi Pál neve által. Ettől a helytől nem messze található egy eldugott helyen ez a rom, mely a pálos rend alapításában épült valamikor a 13. században. Mára alig maradt meg belőle valami. A romok fennmaradása is szerintem csak annak köszönhető, hogy elfelejtették, hogy ott van. A romhoz kellemes sétát lehet tenni a főúttól kezdve, ha valaki szeret sokat sétálni.  Mi egy picit beljebb mentünk egy rétig, és onnan indultunk a rom megtekintésére. Kellemes felhős idő volt a sétához, bár erdő alatt a napon is lehet sétálni.  A romig az út esemény nélkül telt, csak Ottó futkosott az eldobott fadarabok után, amikkel szórakoztattuk. Maga a rom tényleg „megviselt”. Alig-alig maradt belőle valami. Körbejártuk, majd megkerestük a ládát is. Megtaláltuk Kinizsi forrását is. :-) Most nem csordogált. Ezután a szokásos regisztrálási procedúra kezdődött, majd a visszaúton ismét Ottón szórakoztunk, amikor egy nála háromszor nagyobb és nehezebb fadarabbal küzdött, mutatván, hogy neki az márpedig kell.

Húzta – vonta de nem nagyon bírt vele ezért inkább ugatással próbált meg eredményt elérni, kevés sikerrel. Így ballagtunk vissza a kocsihoz. Majd megcéloztuk a következő helyet... (2010.04.10 14:10)

70. Öcsi hegyi temető magaslessel (GCOCS)

A kolostor után folytatódott hasonló vallási jellegű kirándulásunk Öcsre. Ezen kis falu határában található egy láda a temető közelében. A hely maga nem érdekes, egy egyszerű temető, ahol fel kellett mászni a dombtetőre kilátni. Amikor felmásztunk, máris új nevet adtunk neki: Öcsi hegyi temető magasles nélkül. A nevezett építmény ledöntve, talán az idő vasfogának engedve a földön feküdt. A kilátás sem mutat nagyon érdekeset. Inkább csak betettük az itt is voltunk kategóriába.A ládát megtaláltuk, de a romos pincefalakon kívül itt sem volt semmi érdekes. Picit csalódottan sétáltunk le a dombtetőről. A rejtőnek biztosan többet jelent ez a hely, de nekünk nem volt igazán maradandó. Sajna, de ez az igazság. Mára ennyi. (2010.04.10 15:00)